administration

Financieel beheer

VvE boekhouding

Een gestructureerde boekhouding vormt de basis van een goed functionerende Vereniging van Eigenaren. Als het gaat om het financieel beheer van uw VvE gaat u dan ook liever voor betrouwbaarheid en zekerheid.

Een gezonde boekhouding is de basis voor uw VvE

Als eigenaar van een VvE heeft u een grote administratieve taak. De VvE boekhouding neemt veel tijd in beslag en vereist bovendien kennis van zaken. Als bestuur heeft u niet altijd de tijd nog kennis om het financieel beheer VvE uit te voeren, terwijl een goede boekhouding VvE noodzakelijk is om allerlei problemen te voorkomen. Zorgvuldig financieel beheer VvE zorgt ervoor dat bewoners en gebruikers volop van woongenot kunnen genieten zonder onduidelijkheden en geschillen. Daarnaast is de VvE-boekhouding noodzakelijk om financiële problemen in de toekomst te voorkomen. Slim VvE management begint dan ook bij de financiële boekhouding van uw VvE.

Minimaliseer risico’s: goed geregeld financieel beheer VvE

Wanneer de boekhouding VvE op orde is, staat er zwart op wit wat de maandelijkse bijdragen van de VvE leden zijn om problemen in de toekomst te voorkomen. Duurzaam financieel beheer VvE houdt rekening met toekomstige kostenposten waaronder ook de onderhoudskosten beschreven in een MJOP. Zo voorkomt u betaalachterstanden of ongewenste verrassingen door kosten die toch hoger uitvallen terwijl het beschikbare budget onvoldoende is. Daarnaast vallen onder financieel VvE beheer tevens de volgende taken:

  • maandelijkse bijdragen innen van de leden van de VvE;
  • aanmaningen sturen voor te late bijdragen;
  • incassoprocedures starten;
  • bankrekeningen beheren;
  • facturen betalen;
  • geleverde prestaties beoordelen.

Voorkom geschillen met een accurate VvE boekhouding

Door middel van intelligent boekhouden is het ook mogelijk om de leden van de VvE te presenteren met een transparant totaalplaatje wat betreft het financieel beheer van de VvE. Wel zo fijn als u als eigenaar van de VvE maar ook als medebewoner in het pand de goede vrede wilt bewaren. Wanneer u ervoor kiest om de VvE boekhouding uit te besteden aan een externe partij bent u zelf niet meer direct verbonden aan aanmaningen voor te late bijdragen van de leden. Precies om deze reden zijn er steeds meer VvE’s die niet alleen financieel beheer VvE uitbesteden maar ook de algemene VvE administratie uit handen te geven.

REBO VvE Management regelt uw financiële administratie

Als de boekhouding VvE onoverzichtelijk is geworden of als er in het verleden veel problemen zijn geweest en u deze absoluut wilt voorkomen, kunt u het financieel beheer VvE uitbesteden aan REBO VVE Management. Onze onafhankelijke specialisten zorgen dat financiële zaken deskundig worden afgehandeld en via een gebruiksvriendelijk systeem kunt u online precies zien hoe de zaken ervoor staan. Zo heeft u inzicht in de boekhouding van uw VvE zonder dat de organisatie van het financieel beheer uw verantwoordelijkheid is. Heeft u vragen over wat REBO VVE Management kan betekenen voor uw VvE boekhouding? Neem contact met ons op.

REBO Groep is aangesloten bij:

Help de verspreiding van het Coronavirus te voorkomen.

Voor bezoek zijn onze kantoren beperkt, met inachtneming van alle RIVM voorschriften, geopend. Neem bij voorkeur telefonisch of per e-mail contact met ons op, want we werken op dit moment het liefst op afspraak. Door goed geïnformeerd te blijven en de adviezen op te volgen, kunnen we onszelf en anderen beschermen. De meest actuele COVID-19 informatie is te vinden op de website van de Rijksoverheid.

Ga naar REBO en Corona