hero-kbase

Reparatieverzoeken binnen uw complex

Per mail, telefonisch en via het VvE portaal kunt u ons bereiken voor het melden van een storing of reparatieverzoek binnen uw complex. Daar hebben we een nieuwe mogelijkheid aan toegevoegd, namelijk: QR codes.

Sinds begin dit jaar hebben we bij een select aantal VvE’s deze innovatieve manier van werken geïntroduceerd. Wij hopen deze innovatie uiterlijk eind van dit jaar bij alle VvE’s uit te hebben gerold. Het melden en opvolgen van reparatieverzoeken is nog nooit zo eenvoudig geweest met de QR codes. Dit doen we met onze partner S1MONE.
Hoe werkt het?

Als u een storing of mankement constateert aan het gebouw of in uw woning wat conform de splitsingsakte gemeenschappelijk is, meldt u dit makkelijk met uw smartphone. Het enige wat u hoeft te doen is met de camera van uw smartphone de QR code te scannen die aanwezig is op de sticker en de stappen volgen.

  1. Open de camera op uw smartphone en scan de QR-code.
  2. De QR code lijdt u naar een exclusieve web omgeving van uw woning of een onderdeel in de algemene ruimtes.
  3. Selecteer de juiste categorie die van toepassing is voor de storing of reparatie, en vul uw naam en telefoonnummer in.
  4. Na het accepteren van de algemene voorwaarden ontvangt u een unieke code, deze dient u door te sturen en de stappen te volgen via Whatsapp.
  5. Als laatste een korte en duidelijke omschrijving en voeg één foto of video toe en wij pakken de rest op.

Wat zijn de voordelen?
Het QR-code systeem werkt fantastisch op het gebied van effectiviteit, aangezien wij een zeer gedetailleerde beeld ontvangen van het type storing. Hierdoor kunnen wij op een eenvoudige wijze de juiste leverancier aansturen en ontvangt u een melding via Whatsapp wanneer wij uw reparatieverzoek in behandeling hebben genomen.
Wij zijn zeer positief over hoe het QR-code systeem ons helpt om een nog betere dienstverlening te bieden aan onze VvE’s op het gebied van storingen en reparatieverzoeken. Een ook de eerste gebruikers van de QR codes zijn zeer positief. Wij hebben namelijk met een aantal appartementseigenaren mogen spreken over hun ervaring met het QR-code systeem.

Praktijkervaring
Tijdens deze gesprekken hebben we mogen constateren hoe gemakkelijk en efficiënt meldingen binnen het complex worden gemaakt en afgehandeld. “Dit bespaart mij erg veel tijd, ik kan direct zien of er al een melding gemaakt is en zo niet kan ik het eenvoudig zelf doen via mijn telefoon. Ik hoef niet meer te bellen (tenzij het natuurlijk een urgente storing is waar direct iemand ter plaatse moet komen) of naar de computer te lopen om het via de VvE portaal te melden. Ik kan ter plekke alles invullen en hoef niet meer op en neer te lopen mocht ik iets vergeten zijn. Binnen het complex maken er veel mensen gebruik van en zijn ze heel enthousiast erover. Huurders kunnen ook gebruik maken van het QR-code systeem voor de gemeenschappelijke delen in het gebouw. Dit maakt het voor hen ook makkelijker aangezien ze dan niet eerst via hun verhuurder de melding moeten maken. Het enige minpunt is dat er soms een grapjas tussen zit die de stickers weghaalt.” aldus één van de gebruikers.

Doorontwikkeling
Gedurende de gesprekken hebben we het ook gehad over toekomstige ontwikkelingen van het systeem met oog op hoe we het verder zouden kunnen verbeteren voor onze gebruikers. Eén van de ontwikkelingen is het gebruik van de QR codes door onderhoudsleveranciers. Wanneer zij in de toekomst de QR code kunnen scannen bij binnenkomst en bij vertrek, verbetert dit de communicatie van de onderhoudsleverancier met de VvE en REBO. We blijven de ervaringen met de QR codes verder monitoren en delen deze met onze partner S1mone. Op deze manier ontwikkelen we onze dienstverlening middels innovatie steeds verder door.

Reparatieverzoek

Of stel je vraag hieronder, dan nemen wij zo snel mogelijk contact op

Group 1
Group 2

REBO Groep is aangesloten bij: